TSD450 - maskin for bytte av automatgirolje

Vi har gått til anskaffelse av det mest moderne utstyret for gjennomspyling og bytte av oljen i automatgirkasser. Svært mange biler som er solgt de siste årene har automatgir, og vi ønsker å tilby markedsledende service og vedlikehold for disse. Trygghet for deg.

Trengs automatoljen å skiftes?

Ja, det gjør den. De fleste biler har oppgitt et oljeskift-intervall som skal følges. Med regelmessig spyling av girkassen, og skifte av olje og filter så øker du driftssikkerheten på bilen din.

Automatgirkasse

Også dersom den ikke har oljeskift-intervall?

Ja. Noen girkasser har ikke oljeskift-intervall. Likevel er det vår anbefaling at man utfører en komplett spyling av girkassen og skifte av olje og filter hver 60 000 km. Derved blir kvaliteten på girskifte vesentlig forbedret, og levetiden vil klart forlenges. En annen fordel for deg er at ved gjennomspylingen vil også automatkassens tilstand kunne vurderes.

Vi fyller girkassen med olje med høy-ytelses automatolje anbefalt av bilfabrikanten for din type automatkasse. Dette kan redusere materialslitasje, vibrasjon og redusere drivstofforbruk.

Er du i tvil? Be om en oljetest…

Ved å ta en oljetest så vil du få vite om oljen er god, om den må byttes, eller om den må byttes med spyling/flush av girkassen.

Hvordan er prosessen?

Prosessen hos oss består av følgende tre hovedtrinn:
1. Diagnose av den gamle oljen
2. Spyling av girkasse (innvendig med rensemiddel)
3. Fylling med vår høykvalitets automatolje (ATF) – Lube1

Prosess for spyling og bytte av automatgirolje
Prosess for spyling og bytte av automatgirolje.

Er alle oljer like?

Nei. Her kan det være store forskjeller. Vår olje, Lube 1, overstiger kravene bilprodusentene har.

Frem til utviklingen av elektronisk kontroll og utvidede garantier på girkasser var ATF en moderat priset olje bestående av noen få typer og hundrevis av “godkjente” ATF`er fra dusinvis av forskjellige kilder. ATF var enkelt å finne og billig. Det var de gode gamle dager.

Sensiviteten til de elektroniske kontrollsystemer i moderne transmisjon krever stabil viskositet i hele oljens levetid. Dette krever høy kvalitet av basisoljen og tilsetninger.Den beste oljen er ved definisjon “syntetisk” og de nye høy-kvalitets ATF-er som «møter og overstiger» OEM’s krav er “syntetisk”. (OEM – leverandør/produsent av originalt utstyr/olje)

Hva kjennetegner Lube 1-oljen?

Lube 1 er en ATF (automatgirolje) designet for multi-kjøretøy programmer som møter eller overgår kravene til nye og eldre automatkasser. Designet for å maksimere drivstoffeffektiviteten og samtidig møte holdbarhetskravene fra utvidede garantier.

Passer dette for min bil?

Ja, så godt som alle bilmerker og modeller kan benytte vår prosess. Oljeskifteren passer mange bilmerker som Audi, BMW, Mercedes, VW etc. Ta kontakt for tilbud til akkurat din bil.

Hvor kan jeg finne mer informasjon?

Dersom du ønsker mer informasjon om den markedsledende prosessen vi bruker kan du finne ytterligere informasjon, dokumentasjon og video her: https://www.sm-produkter.no/?PageID=15777&ItemID=14795

Be om tilbud nå